onsdag 9 april 2014

Ny vintage-stickning på stickorna

Dagny stickar och virkar

Dagny stickar och virkar

Just nu monogam-stickar jag på jumpern rosenruta och är så himla nöjd med hur mönstret kommer fram i rätstickningen. Det enda molnet på min himmel är dock att jag läst om att några andra som stickat med garnet arwetta classic upplevt att det noppat sig. De har visserligen stickat strumpor så jag tänker att garnet kanske har lättare för att noppa sig vid större friktion. Förhoppningsvis kommer min jumper inte att göra det men området under armarna borde ju vara det största riskområdet..
Jag fantiserar redan om att sticka den här jumpern i flera färger så blir jag det allra minsta missnöjd med garnet får jag ju välja något annat, det positiva med arwettan är att det finns så många färger att välja mellan och så är jag väldigt förtjust i merinoull..

Mönstret till rosenrutan kommer ur tidningen Stickat från 1946, samma tidning som Hälsingekoftan, och det finns så många mönster här i som jag bara älskar så jag kommer nog beta av de flesta i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar